4ROM - Test-, diagnosticerings- og behandlingsmetode

4ROM test-, diagnosticering- og behandlingsmestode

Helhedsorienteret test, diagnose og behandling

- der gør en forskel for dig fra dag 1

Få en hverdag uden smerter

Går du rundt med diffuse symptomerog/eller langvarig/kronisk smerte imuskler og led, såsom:

• smerter i ryg og nakke
  • hofte-, skulder- og knæproblemer
  • hovedpine og/eller piskesmæld
  • maveproblemer, menstruationssmerter eller andre problemer med indre organer
  • langvarige eller tilbagevendende sportsskader
  • akutte skader?

Har du forsøgt dig med pauser, behandling ogg enoptræning – men uden eller med kun lidt resultat? Eller har måske svært ved i det hele taget at finde hoved og hale i problemerne?

Så kan Gug Fysioterapi hjælpe dig!

Hos os får du et helhedsorienteret undersøgelses- og behandlingstilbud, hvor målet er at give dig en effektiv behandling med langvarig virkning. På baggrund af en grundig undersøgelse – hvor det ofte viser sig, at årsagen til symptomerne sidder et andet sted end, hvor du mærker symptomerne– stiller vi en diagnose og udvikler et målrettet behandlingsforløb med fokus på at gøre en forskel for dig – fra første behandling.

Målet er at gøre dig fri for smerter og give dig maksimal bevægelsesfrihed- så du hurtigst muligt får en hverdag uden gener – både på arbejde og i fritiden.

Jeg kom til Gug Fysioterapi efter et hovedtraume, hvor jeg havde haft store udfordringer med hovedpine, balance, udtrætning og kognitivitet uden forbedring i ca. 18 måneder.

Peter konstaterede, at der var nedsat bevægelse og asymmetri i min krop, og han fokuserede sin behandling på dén udfordring frem for symptomerne. Allerede efter få behandlinger blev min fysiske balance bedre, og det nedsatte alle øvrige symptomer. Hen over et år fik Peter begrænset hovedparten af symptomerne, og jeg er nu ved at kunne leve et almindeligt liv med arbejde og sociale aktiviteter igen.

Nicholas, Humlebæk

Vores behandling bygger på to specialer, som tilsammen giver dig en grundig test, overblik over årsagen til dine symptomer samt effektiv behandling med langvarige resultater:

1. Behandlingsmetoden fascial manipulation, hvor vi tager udgangspunkt i den dybtliggende fascie – en ubrudt hinde, der smyger sig gennem hele kroppen under huden og mellem muskler og indre organer. Fokus i denne metode er på behandling frem for hjemmetræning.

2. Test- og diagnosticeringsmetoden 4ROM4Range of Motion – som gør os i stand til at afklare, hvor den egentlige årsag til dine smerter og symptomer sidder, og om du har en generel nedsat bevægelighed i din fascie, som bidrager til dine smerter.For at du har fuld bevægelighed og kan være smertefri, skal fascien kunne bevæge sig frit. Derfor målretter vi behandlingen specifikt mod atl øsne fascien på de steder, hvor der er nedsat bevægelighed. Vi ser nemlig i langt de fleste tilfælde, at nedsat bevægelighed fx i en skulder kan give smerter i en hofte – eller at stramhed i en hofte kan give problemer i modsatte knæ.

Netop kombinationen af 4ROM og fascial manipulation gør os i stand til effektivt og præcist at:

• afklare, hvilke af dine symptomer der er lokale (på det sted, du har smerter), og hvilke der er globale (et sted i din fascie)

• identificere, hvor vi skal starte din behandling for at skabe de bedste og mest vedvarende resultater

• behandle såvel globale som lokale problematikker effektivt, så du oplever større bevægelsesfrihed og færre smerter i din hverdag

Disse metoder har vist sig overordentligt effektive ved muskel- og ledsmerter, ryg- og nakkeproblemersamt for indre organer. Herudover kan metoderne hjælpe patienter med en række kroniske sygdomme som fx sklerose, Parkinsons, slidgigt, senhjerneskadede mv.

Grundprincippet i 4ROM-metoden er fire globale fascielinjer

Når vi kender din relevante fascielinje, kan vi behandle den bagvedliggende årsag

til dine symptomer

Gennemtestet metode

udviklet af erfaren behandler

4ROM er udviklet af Peter Larsen, der er grundlægger af Gug Fysioterapi, og som har udviklet test- og diagnosticeringsmetoden 4ROM: 4 Range of Motion og Global Fascia Test. Metoden er i dag grundlaget for alle undersøgelser og behandlinger foretaget af Gug Fysioterapi, og Peter Larsen underviser andre fysioterapeuter i brug af metoden.

Peter Larsen

Indehaver og grundlægger af Gug Fysioterapi og 4ROM.

Erfarent og specialuddannet

behandlerteam

Peter Larsen

Indehaver, uddannet fysioterapeut i 1994

Rikke Barkmann Kusk

Uddannet fysioterapeut i 1997

Mandag- søndag 08.00-17.00

RING til tlf. 7070 7176

eller

Er du i tvivl om, hvad der er den bedste behandlingsform for dig?

Så ring til vores sekretær, fysioterapeut Kirsten Svane Riis, på 7070 7176 for en gratis afklarende samtale.