FASCIAL MANIPULATION

Fascial Manipulation

Gug Fysioterapis speciale er behandlingsmetoden Fascial Manipulation (FM). I denne type behandling tager vi udgangspunkt i fascien, som er en ubrudt hinde, der smyger sig gennem hele kroppen under huden og mellem muskler og indvolde.

For at man har fuld bevægelighed og er smertefri, skal fascien kunne bevæge sig frit. Derfor målretter vi behandlingen specifikt mod at løsne fascien på de steder, hvor den har nedsat bevægelsesfrihed.

Denne behandlingsmetode har vist sig overordentligt effektiv ved muskel- og ledsmerter, ryg- og nakkeproblemer samt for problemer med de indre organer.

Mandag- søndag 08.00-18.00

RING til tlf. 7070 7176

eller

Er du i tvivl om, om fysioterapi med fascial manipulation er den bedste behandling for dig?

Så ring til vores sekretær, fysioterapeut Kirsten Svane Riis, på 7070 7176 for en gratis afklarende samtale.

Sådan foregår en behandling med fascial manipulation

Fascial manipulation indledes med en grundig undersøgelse af hele kroppen med fokus på gamle og nuværende skader og deres indbyrdes samspil. Undersøgelsen ligger til grund for en analyse af, hvilke dele af fascien der skal behandles, og hvordan årsagen til dine smerter bedst behandles. I mange tilfælde viser det sig nemlig, at årsagen til dine smerter og spændinger sidder et helt andet sted i kroppen, end der, hvor du mærker dem.

Selve behandlingen foregår ved, at man løsner det område, hvor fascien har nedsat bevægelighed. Herefter afgør en ny analyse, om eller hvor en ny eller flere behandlinger foretages.

Gug Fysioterapi tilbyder fascial manipulation enten som integreret del af behandlingen sammen med andre virkemidler, eller som den primære undersøgelses- og behandlingsmetode.

Hvad er fascial manipulation?

Fascial Manipulation (FM) er en italiensk udviklet undersøgelses- og behandlingsmetode.

Metoden har vist sig egnet både til akutte skader, men i særdeleshed til patienter, der har haft symptomer i længere tid, symptomer i mange dele af kroppen samtidigt, symptomer der kommer igen og igen, eller symptomer med et ukarakteristisk mønster.

Ordet "manipulation" må ikke forveksles med den behandlingsform, som fx en kiropraktor foretager.

Hvem kan have gavn af fascial manipulation?

Vores erfaring viser, at et meget bredt udsnit af patienter kan få stort udbytte af fascial manipulation.

Der kan f.eks. være tale om patienter med piskesmæld, kroniske lænde- og skuldersmerter, nedsat funktionsevne uden objektiv grund, mave- og menstruationssmerter samt sportsfolk, der oplever den samme skade igen og igen.

Se her, hvordan vi bruger Fascial Manipulation i forbindelse med sportsskader og -gener (PDF) >

"

Jeg har i 2,5 år døjet med en klumpfornemmelse i halsen efter en operation og har gået til adskillige undersøgelser i det offentlige. Efter fire ganges behandling er den væk! Jeg er yderst taknemmelig for, at Gug Fysioterapi har  fordrevet trykket fra min hals. Verden er langt skønnere, når der ikke er en, der konstant “tager kvælertag” på min hals.

Mona P.

Mandag- søndag 08.00-18.00

RING til tlf. 7070 7176

eller

Er du i tvivl om, hvad der er den bedste behandlingsform for dig?

Fysioterapeutisk behandling med fascial manipulation

varetages af vores erfarne fysioterapeuter:

Peter Larsen

Indehaver, uddannet fysioterapeut i 1994

Rikke Barkmann Kusk

Uddannet fysioterapeut i 1997

Ud over fysioterapeutisk behandling med

fascial manipulation tilbyder vi også:

FASCIE-TEST

- TEST AF BINDEVÆVET/FASCIEN -

Med The Global Fascia Test kan du få afklaret, om årsagen til din symptomer skal findes ét specifikt sted i kroppen eller skyldes et globalt problem, nemlig dit bindevæv.

FASCIE-TEST til sportsudøvere

-FASCIE TEST SPORT-

Lad ikke din krop holde dig tilbage! Med undersøgelsesmodellen The Global Fascia Test Sport (tidl. TNFsport) får du overblik over din krops begrænsninger, årsagen og muligheden for at behandle dem. Testen giver dig mulighed for at toptune din krop, så du bliver i stand til at yde endnu mere.